Deputatul Tomac, atac la premier, pe tema privatizării CFR Marfă: „Care e partea lui Ponta din cele 10 milioane de euro?”

Deputatul Tomac, atac la premier, pe tema privatizării CFR Marfă: Care e partea lui Ponta din cele 10 milioane de euro?
Publicat: 01/08/2013, 14:29
Actualizat: 29/07/2014, 18:31

Deputatul Eugen Tomac, președintele interimar al Partidului Mișcarea Populară (PMP), este de părere că motivul pentru care premierul Victor Ponta întârzie semnarea contractului pentru privatizarea CFR Marfă cu compania GFR este pentru a-l salva pe Gruia Stoica de la plata celor 10 milioane de euro pe care le-a depus garanție la începutul procesului de licitație.

„Mai întâi, Ponta a adoptat HG privind privatizarea CFR Marfă cu o întârziere de o lună. După ce a devenit clar că Gruia Stoica nu gășește bani să cumpere pachetul de acțiuni, singurul obiectiv al lui Ponta este să facă statul vinovat pentru nesemnarea contractului astfel încât să-i dea înapoi cele 10 milioane lui Gruia Stoica, care în mod normal ar trebui executate”, a declarat pentru gândul deputatul Eugen Tomac.

Tomac spune că deși hotărârea HG a fost adoptat în Guvern, nici până acum ea nu a fost publicată în Monitorul Oficial, fiind de părere că premierul încearcă să arunce pisica în curtea CSAT pentru a face statul român vinovat de nesemnarea contractului.

Deputatul Tomac a lansat un atac dur la adresa premierului Ponta, pe care îl acuză că „încearcă să salveze banii unui privat”, referindu-se la garanția de 10 milioane depusă de GFR în cazul procedurii de atribuire a pachetului de 51% din CFR Marfă.

„Dacă tot se zbate atât să salveze banii unui privat, ne intrebăm care e partea lui Ponta din cele 10 milioane de euro? Iată un o nouă modalitate prin care Ponta confiscă un proces destinat interesului public în folosul său și al USL”, conchide Tomac.

Președintele și premierul au o dispută în legătură cu privatizarea CFR Marfă, Băsescu cerând ca Ponta să își asume responsabilitatea privatizării, iar primul-ministru solicitând avizul CSAT.

Vineri, Guvernul a anunțat că neformularea unei poziții a CSAT în cazul contractului de privatizare a CFR Marfă se va finaliza prin blocarea privatizării, instituirea unui management privat și restructurarea companiei.

Președinția a transmis însă că CSAT nu a avizat niciodată un contract de privatizare după încheierea licitației.

Președinția a publicat miercuri hotărârea CSAT din 5 februarie privind avizarea privatizării CFR Marfă, în document afirmându-se că „modalitatea concretă și procedura de privatizare se află în responsabilitatea Ministerului Transporturilor și a Guvernului României”.

Documentul arată că singura condiție pusă de CSAT este ca privatizarea să garanteze respectarea obligațiilor României în cadrul NATO și al Acordului cu SUA, precum și alte responsabilități în cazuri speciale.

Deși a trecut mai mult de o lună la anunțarea GFR drept câștigător al licitației pentru pachetul majoritar de acțiuni la CFR Marfă, contractul de privatizare nu a fost încă semnat.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Ipoteză surprinzătoare a unui analist german: Racheta căzută la Dnipro nu conținea explozibili. „Este o...
Motivul pentru care Elena Ceaușescu a fost poreclită „Păsărica”. De ce i se spunea așa
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
Povestea controversată a primului președinte din istoria României post-comuniste. Protejat al Anei Pauker, fiul de...
Ce se întâmplase cu Gabriel Cotabiță în ultimele luni! Declarațiile făcute de soția lui cu...
Sondaj Exclusiv Antena 3 CNN. Primele date despre ce au votat românii
Alegeri Prezidențiale 2024 | Cifrele de la ora 12:00. Județele care au aruncat în aer...
Câte tipuri de AVC există. Cum s-a produs cel care l-a răpus pe Gabriel Cotabiță!...
Un român de 100 de ani a votat la o secţie din Munchen
Breaking! Cine e polițistul care s-a împușcat în cap
O nouă taxă pentru românii care stau la bloc. Când va fi introdusă și cât...
De ce boală secretă suferea Gabriel Cotabiță! Acum s-a aflat de ce transpira excesiv. Artistul...
Amendă pentru depășirea vitezei legale cu până la 10 km/h?
Referendum local în Capitală. Prezenţa la vot în rândul bucureştenilor
ADEVĂRUL despre România în Al Doilea Război. „Am avut norocul să...”
Decizie șoc pentru Ion ILIESCU. Înalta Curte de Justiție a hotărât definitiv
Scăpați de cel mai mare coșmar. Soluția fantastică pentru curățarea pereților
Cum a apărut Ilinca Simion la o secție de votare din București. George Simion a...
Secțiile de votare din București pentru prezidențiale și referendum 2024: Cum vezi online lista și...
Oana Roman, mesaj trist despre moartea prietenilor ei, Gabriel Cotabiță și Marius Bațu. „Bucurați-vă, fraților,...
Orgoliul și mândria l-au ţinut pe Mihai Bendeac departe de Gabriel Cotabiţă: "Iartă-mă. Deși e...
BANCUL ZILEI. BULĂ: – Nevasta mea s-a îmbrăcat în polițistă și mi-a spus..
Mințile noastre ar procesa limbajul la fel ca Inteligența Artificială